Gepubliceerd op 3 juli 2017

Doe het goed

Ieder dienstverlenend bureau in de creatieve sector zal het herkennen: een klant wil graag een nieuwe huisstijl, brochure, advertentiecampagne of een ludieke mailing om onder de aandacht te komen van zijn doelgroep, maar heeft deze wens enige tijd laten sudderen en nu wil hij zo snel mogelijk aan de slag. Het resultaat, dat de verwachtingen moet overtreffen, heeft hij liever vandaag nog dan morgen, echter het beschikbare budget is beperkt. Een begrijpelijk ideaal waaraan je als opdrachtnemer graag zou willen voldoen, maar in praktijk blijkt dit een nagenoeg onmogelijke taak.

Dit wordt toepasselijk geïllustreerd in de zogenoemde ‘Iron Triangle of Product Development’. In dit model valt een combinatie van de drie componenten Good, Fast en Cheap onder de categorie ‘utopia’ oftewel ‘droombeeld’. Wanneer je vervolgens twee componenten met elkaar verbindt, krijg je de volgende resultaten: good and cheap won’t be fast, fast and good won’t be cheap, cheap and fast won’t be good.

Neem je een specialist in de arm, dan kun je ervan uitgaan dat er een kwalitatief en effectief communicatiemiddel wordt ontwikkeld dat past bij jouw organisatie, doelgroep en het doel dat je wenst te bereiken. Wat daarbij wel helpt, is de beschikbaarheid van voldoende tijd en een passend budget. Hierdoor kan er onder andere meer onderzoek worden gedaan naar de juiste stijl en boodschap, kan er meer aandacht worden besteed aan de uitwerking en gebruik worden gemaakt van betere materialen. Zaken die het resultaat zeker ten goede komen.

Wij staan volledig achter het motto ‘als je het doet, doe het dan goed’. En iets goeds vraagt veelal om een investering. Maar dan heb je wel iets waar je mee gezien mag worden. «

Debbie Grijpink
Mærke – creatie en communicatie
E-mail debbie@maerke.nl
www.maerke.nl

Onze partners