Gepubliceerd op 27 februari 2017

“Zonder kwaliteit kom je nergens”

eurolEurol: Al veertig jaar een sterk merk in smeermiddelen

Eurol is geen onbekende in de rallysportwereld. Al jaren verbindt de smeermiddelenfabrikant uit Nijverdal zijn naam aan diverse teams uit de gemotoriseerde sport, waaronder de Dakar rally. In deze zwaarste rally ter wereld draait het om topprestaties. Het uiterste wordt gevergd van mens en machine. Juist daarom verbindt Eurol zijn naam aan vele Dakar teams.

“Eurol smeermiddelen presteren goed in de meest zware omstandigheden. We hebben het volste vertrouwen in onze producten”, vertelt Johan Pfeiffer, oprichter van Eurol. Zoon Martijn Pfeiffer sluit zich daarbij aan. Hij nam twee jaar geleden de dagelijkse leiding van het bedrijf over. “Dakar is niet alleen een geweldig podium voor onze naamsbekendheid, maar vooral voor bewijsvoering van onze producten. Zonder kwaliteit komen we immers nergens.”

De kracht van sponsoring
Johan Pfeiffer wist in de jaren negentig al de koppeling te maken tussen Eurol kwaliteit en sponsoring door diverse teams in de motorsport te sponsoren. “De kracht van sponsoring? Dat is de kracht van herhaling”, zegt Johan. “Men ziet de naam en het logo steeds meer en men ontdekt de kwaliteit. Zo vinden uiteindelijk de producten hun weg naar de grossier, garagehouders en uiteindelijk de consument.”

Breed productaanbod
Eurol produceert een breed scala aan smeermiddelen vanaf de hoofdlocatie in Nijverdal. Het assortiment omvat ook additieven, technische vloeistoffen, reinigings- en onderhoudsproducten en een lijn speciaal smeermiddelen met de naam ‘Specialty Lubricants’. Eurol bedient daarmee uiteenlopende segmenten zoals automotive, transport, tweewieler- en motorfietsmarkt, agri, grondverzet, industrie en scheepvaart. De producten dragen de goedkeuringen van vooraanstaande motorvoertuigfabrikanten en zijn verkrijgbaar in meer dan 75 landen.

Veertig jaar kwaliteit en dienstbaarheid
Eurol viert dit jaar zijn veertigjarig bestaan. Sinds de start in 1977 tot aan nu is Eurol te vinden op elk continent van de wereld en wordt er door de tweehonderd medewerkers gemiddeld zo’n 200.000 liter per dag geproduceerd. Ondanks de internationale expansie is Eurol een Nederlands familiebedrijf gebleven, met een duidelijke Twentse afkomst. Martijn Pfeiffer: “Onze medewerkers zetten zich elke dag in om klantverwachtingen te overtreffen. Ondernemerschap, kwaliteitsbewustzijn en een gezonde ambitie zijn voor ons belangrijke succesfactoren.”
“Eén ding is in die veertig jaar tijd onveranderd gebleven”, vult Johan aan, “namelijk de dienstbaarheid richting de klant. Het is belangrijk om altijd meerwaarde te creëren voor de klant. De markt is continu in beweging, daarom is het voor een klant prettig om te weten dat Eurol in alles meedenkt.”

Eurol B.V. – www.eurol.com

Onze partners