Gepubliceerd op 15 april 2020

Een transparant inzicht in de milieukosten van je bedrijfsvoering

Daarnaast kan transparant zijn in je milieu-impact je ook businesskansen opleveren. Voor veel bedrijven kan het oncomfortabel aanvoelen om hun milieukost inzichtelijk te maken, het is immers niet altijd een positief verhaal. Soms moet je als bedrijf de moed hebben om je kwetsbaar op te stellen en laten zien waar er nog ruimte voor verbetering is. Waar je hulp nodig hebt en waar een verkeerde beslissing genomen is. Dat kan moeilijk zijn.

Maar uit onderzoek blijkt dat deze transparantie het vertrouwen van klanten, stakeholders en investeerders vergroot. Daardoor ontstaan er nieuwe kansen en mogelijkheden voor een bedrijf. Er zijn vandaag de dag steeds meer consumenten die bewust kiezen voor producten en diensten van bedrijven die een duurzame bedrijfsstrategie hebben. Door milieuvriendelijke beslissingen te nemen, kan dus een heel nieuwe doelgroep voor uw bedrijf aangeboord worden en kunnen bekende, vertrouwde klanten en partners meegenomen worden op weg naar de toekomst.

Hoe kijkt HAVEP naar duurzame bedrijfsvoering?

Elke dag werken we samen voor ons doel. En iedere dag zetten we een nieuwe stap om dit doel te bereiken. We doen dit met 150 jaar ervaring. Een lange periode, waarin niet alleen wij als bedrijf, maar ook elke generatie zich geconfronteerd zag met talrijke en radicale veranderingen. De industriële revolutie, de globalisering van de textielproductie en het overhevelen van arbeidsplaatsen naar lageloonlanden zijn slechts enkele van deze veranderingen. Nu staat het bedrijf voor grote ecologische uitdagingen. Te denken valt bijvoorbeeld aan het tekort aan grondstoffen, de toenemende effecten van de klimaatverandering en het groeiende bewustzijn van de invloed van de textielsector en de klanten van HAVEP op het milieu. We hebben deze uitdaging aangegrepen en streven naar maximale transparantie. Voor onze klanten, onze partners en onze medewerkers.”

Onze partners