Gepubliceerd op 14 december 2018

Welke reclame is het meest effectief voor beginnende ondernemers?

Hoe zet je als starter jouw bedrijf op de kaart? Het is een vraag waarmee veel beginnende ondernemers worstelen. Want met een leuke, pakkende naam en een goede huisstijl ben je er nog niet. Mensen moeten weten dat jij bestaat en moeten jou overal kunnen vinden. Hoe je dat voor elkaar krijgt, lees je hier.

Zorg voor een goede, vindbare website
Alles gebeurt online. Wil jij meer klanten naar je toe trekken en jouw product of dienst onder de aandacht brengen? Dan is het belangrijk dat je een goede vindbare website hebt. Met sterke content kom je al een heel eind. Uiteraard is de technische kwaliteit van jouw website ook zeer belangrijk. Als je deze twee zaken op orde hebt, kan je het al heel goed doen in de Google rankings. En het leukste hiervan is… je hoeft geen bakken met geld te investeren in adverteren.

Zorg voor een mooi visitekaartje
Staat jouw bedrijf als een huis? Dan is het tijd om naar buiten te treden. Netwerken, netwerken en nog eens netwerken. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen jou onthouden? Door middel van een visitekaartje. Een opvallend visitekaartje compleet aangepast naar de huisstijl van jouw bedrijf. Heb je nog geen visitekaartje? Bekijk dan eens de site van flyerzone. Dit is een bekende online drukkerij in Nederland die bekend staat om een hoge kwaliteit en betaalbare tarieven.

Sta op beurzen
Steeds meer beginnende ondernemers gaan naar beurzen. Niet onverstandig, want beurzen kunnen goed helpen om nieuwe klanten te ontmoeten. Dit betekent niet alleen dat je jouw doelgroep en potentiële klanten kunt zien en met ze kunt praten, maar ook dat je met andere interessante mensen in gesprek komt. Denk hierbij aan potentiële leveranciers, investeerders, collega-ondernemers en misschien zelfs concurrenten.

Wees actief op LinkedIn
LinkedIn is het ideale sociale businessnetwerk. Door actief te zijn op dit medium, verbeter je als beginnend ondernemers je online zichtbaarheid en vindbaarheid en trek je nieuwe klanten aan. Deel je successen, je expertise en je netwerk. Je zult zien dat het je heel veel brengt.

Onze partners