Gepubliceerd op 11 mei 2017

Gebruik jij de kracht van video al?

Mark Zuckerberg voorspelt dat Facebook over 5 jaar bijna alleen nog maar bestaat uit video’s en Youtube heeft 7,2 miljoen gebruikers in Nederland. De opmars van video is niet te stuiten. Gebruik jij de kracht van video al?

Video vergroot bereik, aandacht en beleving!

Media worden sneller, vluchtiger en beleving staat centraal. Geen lange teksten en statische foto’s meer maar snelle pakkende berichten. Dat verklaart de snelle opmars van video.
Bewegende beelden trekken meteen de aandacht, zijn persoonlijker en brengen beleving in je boodschap. Een film of video laat letterlijk meer zien dan statische foto’s. Met name op social media wordt video content snel gedeeld. Op Google val je met een video meer op en dat betekent; meer merkbekendheid, meer klikken op je website en dus meer potentiële klanten.

Video vergroot vindbaarheid en rendement

De verschillende social media hebben de kracht van video al ontdekt en zorgen voor een laagdrempelige toepassing. Op Facebook kun je zelf video’s plaatsen met of zonder een call-to action link en via Instragram kun je korte video’s opnemen en bewerken. Door de video’s op verschillende online platforms te plaatsen met een link naar jouw website verbeter je de vindbaarheid en vergroot je het rendement. Genoeg reden dus om video ook zakelijk in te zetten. Maar hoe doe je dat nou op de juiste manier, zodat je jouw doelgroep ook echt raakt?

Voordelen van video marketing

Beelden zeggen meer dan duizend woorden.
De combinatie van beelden met woorden is natuurlijk nog sterker! De combinatie van beeld, geluid en tekst versterkt niet alleen de boodschap; de sterke kanten van elk onderdeel kunnen gebruikt worden om de zwakke kanten van de andere onderdelen teniet te doen.

Binding van websitebezoekers

Verbeter de band met uw huidige website-bezoekers, door hen video aan te bieden: content die hen langer op de website doet blijven.

Emoties oproepen

Met behulp van beeld en geluid worden over het algemeen meer emoties opgeroepen dan met behulp van tekst. En emoties verkopen! Al helemaal wanneer deze gecombineerd worden met informatie waarmee tevens ingespeeld wordt op rationele aspecten. «

Nieuwsgierig hoe video marketing jou kan versterken?

Neem dan contact op met ons op.
E-mail: info@ondernemersbelang.nl
Telefoon: 0512-745220

 

 

 

 

 

Onze partners