Gepubliceerd op 31 augustus 2021

Groei Philips TV & Sound zet onverminderd door in 2021

TP Vision laat consistente groei zien voor tv en audio

TP Vision heeft vandaag indrukwekkende bedrijfsresultaten en de nieuwste Philips TV & Sound producten geïntroduceerd tijdens TP Vision Live, een nieuw hybride evenement dat zowel live als online plaatsvindt in Amsterdam en Londen. Het award-winnende online event concept vervangt ook dit najaar de fysieke deelname van TP Vision aan IFA in Berlijn.

TP Vision koos ervoor om tijdens TP Vision Live twee exclusieve live events voor een klein publiek te combineren met een online media event voor meer dan 1.500 wereldwijde deelnemers. Kostas Vouzas, CEO TP Vision Europe & Americas, presenteerde met trots de details van de sterke bedrijfsresultaten en introduceerde de nieuwste innovaties en producten van Philips TV & Sound.

• Groei in omzet van 40% in de afgelopen vier jaar
• Groei gerealiseerd met behoud van winstgevendheid en toenemend marktaandeel
• Vergelijking in sales tussen H1 YoY tussen 2020 en 2021:
•  Gecombineerde groei van 46% voor Philips TV & Sound
•  Stijging van 72% in verkoopvolume OLED tv’s
•  Stijging van 15% in verkoop van Performance Series-tv’s
•  Opnieuw verdubbeling in verkoop van premium OLED+ tv-segment
• De Philips Fidelio hoofdtelefoon en soundbar is uitsluitend positief ontvangen door media en vakexperts met 41 awards in de afgelopen 12 maanden
• Philips OLED tv heeft 131 Europese awards ontvangen in het afgelopen jaar
• Ambilight blijft de onderscheidende factor in de markt

Het in Amsterdam gevestigde TP Vision is verantwoordelijk voor het design, de ontwikkeling, productie, sales en marketing van de televisietoestellen van Philips in Europa, Rusland, het Midden-Oosten, Zuid-Amerika, India en enkele landen in Azië-Pacific, en de audioproducten van Philips wereldwijd onder het handelsmerk Koninklijke Philips N.V.

TP Vision heeft de afgelopen negen jaar aanzienlijk geïnvesteerd in onderzoek, productontwikkeling, productontwerp en verkoop en marketing, waardoor Philips TV een van de snelst groeiende, winstgevende en meest innovatieve tv-merken in Europa blijft.

Het bedrijf heeft inmiddels ook een vergelijkbare focus op het Philips Sound-merk, waaronder de veelgeprezen herintroductie van het Philips Fidelio-merk.

De Philips Sound-reeks ontving in de afgelopen twaalf maanden maar liefst 41 awards, met als hoogtepunt de Philips Fidelio B97-soundbar en Philips Fidelio L3 draadloze noise-cancelling hoofdtelefoon die de prestigieuze EISA Award wonnen voor Home Theater Soundbar 2021-2022 en Wireless Headphones 2021-2022.

TP Vision lanceerde ook met succes een sterk assortiment sporthoofdtelefoons onder de naam Philips Go Sports, en positioneerde zich als ‘A’-merk in een snelgroeiend segment van de markt. Dit leidde tevens tot een uitnodiging om te sponsoren en samen te werken met de succesvolle wielerploeg van Team Jumbo-Visma.

Het merk Philips TV laat een onverminderd sterke omzetgroei zien op de Europese markt, waarbij de iconische OLED-tv’s van het bedrijf een jaar-op-jaar omzetstijging van 72% hebben gerealiseerd. De premium OLED+-serie – ontwikkeld in samenwerking met audiospecialist Bowers & Wilkins – is voor het tweede jaar op rij verdubbeld in omzet.

De nieuwste OLED-sets van Philips TV wonnen bovendien de afgelopen 12 maanden meer dan 131 prijzen en de 2021-serie wist twee prestigieuze EISA-awards in de wacht te slepen in de categorieën Best Buy OLED-tv 2021-2022 en Home Theater TV of the Year 2021-2022.

De Philips Performance Series in het middensegment zette zijn succesvolle weg voort met een verkoopstijging van 15%. De Performance Series biedt een vereenvoudigde productserie met behoud van de kwaliteitsgarantie en prestaties van Philips TV, inclusief de unieke Ambilight-technologie en de in eigen beheer ontwikkelde P5-beeldverwerkingsprocessor.

Product line-up 2022

De tv-prestatielat wordt opnieuw verhoogd met de introductie van de nieuwe Philips OLED+986 en OLED+936 design-tv’s. Die laatste is nu al geprezen door EISA met de Home Theater TV 2021-2022 Award. De nieuwe sets zetten de trend voort om het allerbeste te bieden op het gebied van Europees design. Met de geïntegreerde, geoptimaliseerde 5e-generatie P5-beeldprocessor beschikken beide toestellen over de nieuwste, hoogwaardige OLED-schermen met betere scherpte, nauwkeurigere kleuren en huidtinten en een beter contrast over de hele linie. Om de bioscoopervaring af te maken zijn de tv’s voorzien van eersteklas geluid door de geoptimaliseerde Bowers & Wilkins-speakers.

Met de lancering van de nieuwe Philips Fidelio T1 introduceert Philips Sound een nieuw draadloos in-ear model binnen de premium Fidelio-collectie. De oordopjes bieden de beste balans tussen uitstekende audio en eersteklas Europees design voor een optimale luisterervaring.

Foto: TP Vision