Gepubliceerd op 3 augustus 2020

4 voordelen van Cloud telefonie voor jouw bedrijf

Steeds vaker maken bedrijven gebruik van het opslaan van informatie in de ‘Cloud’. Die Cloud is een netwerk buiten de muren van de organisatie, waar alle belangrijke hardware, software en informatie is opgeslagen. In die Cloud kan in principe alles worden bewaard dat nodig is om je werkzaamheden ook buiten kantoor te kunnen uitvoeren. Een functionaliteit dus waarvan het nut de afgelopen maanden tijdens de coronacrisis maar wat duidelijk is geworden. Ook telefonie kan tegenwoordig via deze Cloud plaatsvinden. In dit artikel zetten we de belangrijkste voordelen van dergelijke Cloud telefonie op een rij.

1.Ook bereikbaar buiten je werkplek

Het belangrijkste voordeel van Cloud telefonie ofwel internet bellen, is dat je voor het voeren van zakelijk telefoonverkeer niet meer aanwezig hoeft te zijn op kantoor. De afgelopen maanden is maar wat duidelijk geworden dat het belangrijk is dat medewerkers locatie onafhankelijk kunnen werken. Wanneer het bedrijf gebruik maakt van Cloud telefonie (ook wel VoIP telefonie genoemd), kunnen medewerkers ook vanuit huis eenvoudig bellen. Cloud bellen maakt het namelijk mogelijk om telefoonverkeer gemakkelijk door te schakelen naar de mobiele telefoon en het biedt de optie de werktelefoon thuis eenvoudig in te pluggen met een internetkabel. Zo zijn werknemers thuis even goed bereikbaar als op kantoor.

2.Voorspelbare en lage kosten

Veel bedrijven maken nog gebruik van een kostbare, fysieke telefooncentrale. Hierdoor hebben veel organisaties hoge aanschaf-, onderhouds- en gebruikskosten. Door te kiezen voor Cloud bellen kun je wel tot 70% aan kosten besparen op je belkosten. Dankzij een online beheerssysteem betaal je een vast laag bedrag per maand en bel je iedereen die op hetzelfde netwerk is aangesloten bovendien gratis. Zeker wanneer je veel internationaal telefoonverkeer voert biedt Cloud bellen dus een zeer aantrekkelijk alternatief.

3.Koppelen met andere systemen

Maak je binnen de organisatie bijvoorbeeld gebruik van een CRM-systeem? Ook dan is overschakelen op Cloud bellen een goede keuze. Je kunt de digitale telefonieomgeving namelijk eenvoudig integreren met een CRM-systeem of online agenda. Zo kun je bijvoorbeeld direct vanuit je leadslijst klanten bellen. Ideaal!

4.Cloud bellen is erg gebruiksvriendelijk

Ook niet onbelangrijk is ten slotte het feit dat bellen via de Cloud enorm gebruiksvriendelijk is. Niet alleen kun je het telefoniesysteem dus eenvoudig koppelen aan andere systemen, ook kunnen de medewerkers zelf eenvoudig allerlei functionaliteiten instellen. Zo kun je een telefoontje automatisch laten doorschakelen naar een collega wanneer je zelf in een meeting zit. Ook kan iedere gebruiker zijn eigen voorkeursinstellingen invoeren. Laat je voicemail bijvoorbeeld als geluidsbestand doorsturen naar je email en stel je bereikbaarheid af op je werkuren.

Onze partners